Sıkça Sorulan Sorular Anasayfa / Sıkça Sorulan Sorular

Bu sayfada yer alan konularla ilgili olarak 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında yapılacak başvurular anılan Kanun’un 8 inci maddesi gereğince değerlendirmeye alınmayacaktır.

İlgililere önemle duyurulur.

  1. BEU | Bitlis Eren Üniversitesi keyboard_arrow_right
    1. Üniversitemizin Hakkında Nereden Bilgi Alabilirim? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemizin internet sayfasında ÜNİVERSİTEMİZ başlığı altından Üniversitemizle ilgili detaylı bilgi alabilirsiniz.

      Üniversitemizin anasayfasına ulaşmak için Tıklayınız.

    2. Üniversitemizde Hangi Fakülte ve Hangi Bölümler Mevcut? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemizin internet sayfasında AKADEMİK başlığı altında Fakülte ve Bölümlerle ilgili bilgiler mevcuttur.

      Üniversitemizin anasayfasına ulaşmak için Tıklayınız.

    3. Üniversitemizin Tanıtımı İle İlgili Bir Kaynak Var Mıdır? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemizin internet sayfasında ÜNİVERSİTEMİZ başlığı altında Üniversitemizin tanıtım kataloğu mevcuttur.

      Tanıtım katoloğuna ulaşmak için Tıklayınız.

    4. Üniversitemizin Tarihçesi Hakkında Nereden Bilgi Alabilirim? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemizin internet sayfasında ÜNİVERSİTEMİZ başlığı altından tarihçemizle ilgili detaylı bilgi alabilirsiniz.

      Tarihçemize ulaşmak için Tıklayınız.

  2. BEU 'da Yeniyim keyboard_arrow_right
    1. Yeni Öğrenciyim Hangi Süreçleri Takip Edeceğim? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemize yeni yerleşen öğrencilerimiz; kayıt bilgileri ve işlemleri için Üniversitemizin anasayfasında bulunan duyurular kısmını takip ediniz.

      Üniversitemizin anasayfasına ulaşmak için Tıklayınız.

    2. Yeni Öğrenciyim Kayıt İçin Gerekli Evraklar Nelerdir? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemize yeni yerleşen öğrencilerimiz; üniversitemize kayıt için gerekli evrakları, Üniversitemizin anasayfasında bulunan duyurular kısmından takip ediniz.

      Üniversitemizin anasayfasına ulaşmak için Tıklayınız.

    3. Yeni Personelim Hangi Süreçleri Takip Edeceğim? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemize yeni atandığınızda üniversitemizin anasayfasındaki duyurular kısmını takip ediniz ya da Üniversitemizin Personel Daire Başkanlığı ile iletişime geçiniz.

      Sizden istenen evrakları tam ve zamanında Üniversitemiz Personel Daire Başkanlığına teslim ediniz.

      Üniversitemize göreve başlamak üzere geldiğinizde sırası ile;

      Göreve başlamayla ilgili işlemlerinizin yapılması adına Personel Daire Başkanlığına;

      E-posta hesabınızı açtırmak ve EBYS hesabınızın oluşturulması için Bilgi İşlem Daire Başkanlığına uğramalısınız.

  3. EBYS İşlemleri keyboard_arrow_right
    1. Elektronik Belge Yönetim Sistemi ( EBYS ) Nedir? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Elektronik Belge Yönetim Sistemi; İdarelerin faaliyetlerini yerine getirirken oluşturdukları her türlü dokümantasyonun içerisinden idare faaliyetlerinin delili olabilecek belgelerin ayıklanarak bunların içerik, format ve ilişkisel özelliklerini koruyan ve bu belgelerin üretiminden nihai tasfiyesine kadar olan süreç içerisinde yönetimini sağlayan sistemi ifade etmektedir.

    2. EBYS ile Ne Yapılabilir? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Tanımlı iş akışı yolları ile belgeleri zamanında doğru kişiye ve en kısa yoldan ulaştırabilir.

      - Birimlerde 7 gün 24 saat evrak alıp gönderebilir. 

      - Belgelerin dolaşımı esnasında durumlarını takip edilebilir. 

      - Belgeler hızlı bir biçimde dosyalanarak arşivleyebilir. 

      - Yetki seviyelerine göre çeşitli arama kriterleri ile belgelere tek tuşla ulaşılabilir. 

      - Aynı belgeye birden fazla noktadan aynı anda erişim imkanı sağlar. 

      - Belgelerin dağıtım ve dolaşımındaki paraflama süreci ve sırasını tanımlayabilir. 

      - Belgelerin birden fazla noktaya (örneğin; tüm illere )aynı anda tek tuşla dağıtımı yapılabilir. 

      - İzne çıktığımızda veya birimimizde gece nöbet sistemi mevcutsa, görevleri yürütecek birine vekalet verilebilir. 

      - Bekleyen ve işlem yapılan evraklar kontrol edilerek personelin performansı değerlendirilebilir. 

      - Belgelere erişim ve erişilmezlik güvenliği sağlar. 

      - İlerleyen dönemlerde dijital imzanın hayata geçirilmesi ile yazışma ve belge paylaşımının bilgisayar ortamında resmi olarak yapılabilmesi ve kağıtsız ofise geçiş sağlanacaktır. 

      - Dijital imza ile birlikte sadece kurum içi değil kurumlar arası yazışmaların bilgisayar ortamında yapılabilmesi sağlanacaktır. 

    3. EBYS 'nin Getirileri Nelerdir? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      - Doküman oluşturma ve saklama maliyetleri azalır. 

      - Kırtasiye giderlerinden, zamandan ve iş gücünden tasarruf sağlar. 

      - Güvenli ve mekandan bağımsız erişim imkanı sağlar. 

      - Evrak akışını hızlı ve doğru sonuçlandırır. 

      - Süreçlerde tıkanan noktaları raporlar. 

      - Saklanan belgeyi, yönetilen bilgiye dönüştürür. 

    4. EBYS ile Amaçlanan Nedir? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      EBYS ile; gerek kurum içi birimlerimiz arası yazışmalarımızı gerekse diğer kamu kurum ve kuruluşları ile olan yazışmalarımızın bilgisayar ortamında yapılmasını sağlayarak;

         1. Yazışmaların standartlaşması,

         2. Yazışmaların sevk, paraf ve onay sürelerinin kısaltılması,

         3. Günlük işlerin yapılmasının yanı sıra kurumsal hafızanın korunması ve kurumsal faaliyetlere delil teşkil eden belgelerin güvenilirliğinin sağlanması,

         4. Harcanan emek, zaman ve kırtasiye maliyetlerinden tasarruf edilmesi,

         5. Yazışmaların sağlıklı bir şekilde arşivlenmesi, hedeflenmektedir.

       

    5. Kurum İçi Göndereceğim Evrağı Nasıl Hazırlarım? keyboard_arrow_right
      Cevap :
      • Sırasıyla; Evrak sekmesi altında bulunan -Ekle -Giden Evrak -Kurum İçi Giden Evrak -Ekle ikonları tıklanır.
      • Yada Yine Sırasıyla ; Kısayollar -Evrak Ekle - Kurum İçi Giden ikonları tıklanır.
      • Evrakın gittiği yer Kurumiçi olarak seçilir. 

      • Gönderilen makam kısmına da evrağı göndereceğiniz yer seçilir.

      • Dosya kodu göndereceğiniz evrağın konusuna göre dosya kodunu arama bölümünde yazarak bulabilirsiniz.

      EBYS ye ulaşmak için Tıklayınız.

      Paraflayacak kullanıcıları eklerkenk karşınıza ilk önce kendi birimizdeki amirleriniz, personeller ve memurlar gelir bunlardan seçim yapabilirsiniz ancak ilk önce beni ekle butonuna tıklayarak kendinizi eklemeniz gerekmektedir. Paraflayacağınız kişi açılan sayfada yazmıyorsa üst kısmındaki Arama Kriteri butonundan isim ile aratıp biriminizden olmayan kişiye de parafa gönderebilirsiniz.

      İmzalayacak kullanıcılarda da paraftaki gibi listeden ismini seçerek işlemi tamamlayabilirsiniz.

      EBYS ye ulaşmak için Tıklayınız.

    6. Kurum Dışı Göndereceğim Evrağı Nasıl Hazırlarım? keyboard_arrow_right
      Cevap :
      • Sırasıyla; Evrak sekmesi altında bulunan -Ekle -Giden Evrak -Kurum Dışı Giden Evrak -Ekle ikonları tıklanır.
      • Yada Yine Sırasıyla ; Kısayollar -Evrak Ekle - Kurum Dışı Giden ikonları tıklanır.
      • Evrakın gittiği yer seçilir.
      • Eğer Kamu Kuruluşuna gönderilecekse "Evrakın Gittiği Yer" "Kamu Kuruluşu" seçilir ve Evrak Kurum/Birim Kodunda yer alan "DETSİS" butonu tıklanarak ilgili kamu kuruluşu arama yapılarak bulunur.

      EBYS ye ulaşmak için Tıklayınız.

    7. Evrağıma Ek Eklemek İstiyorum Ne Yapmalıyım? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Evrağınıza ek eklemek için aşağıda görsellerle anlatılan adımları takip ediniz.

      EBYS ye ulaşmak için Tıklayınız.

       

    8. Paraflanmak Veya İmzalanmak Üzere Gönderdiğim Bir Evrakın İmzalanıp İmzalanmadığını Nasıl Öğrenebilirim? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      EBYS ye ulaşmak için Tıklayınız.

    9. Kurum Dışına Evrak Gönderirken Arama Kısmında Evrağı Göndereceğim Kamu Kurumunu Bulamıyorum Ne Yapmalıyım? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Kullanıcılar EBYS'de bulamadıkları diğer kamu kurumu birimini https://www.kaysis.gov.tr adresinden bulmaları, ilgili birimin bağlı olduğu kamu kurumunu öğrenerek EBYS'de ilgili üst kurumu seçmeleri gerekmektedir. Son aşamada ise dağıtımın yapılacağı asıl kurum evrakın üzerine kullanıcılar tarafından yazılmalıdır. 

      EBYS ye ulaşmak için Tıklayınız.

    10. İşlemi Biten Evrağı Dosyasına Nasıl Kaldırırım? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      EBYS üzerinden size gelen her yazışma birbirinden bağımsız işleri temsil etmektedir. Size ulaşan yazılarda belirtilen iş veya işlemleri tamamladıktan sonra kesinlikle EBYS üzerinden evrakı da dosyasına kaldırmanız, sizi ilgilendiren bir iş olmadığını düşünüyorsanız amirinize iade etmeniz ya da o evraka cevap yazısı yazmanız gerekmektedir. Aksi takdirde sistem üzerinde o işi hala üzerinizde bulunduğu için henüz tamamlanmamış olarak görünmektedir. İlgili işlemler aşağıdaki resimlerde anlatılmıştır.

      EBYS ye ulaşmak için Tıklayınız.

    11. Aradığım Evrağı Bulamıyorum Ne Yapmalıyım? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Evrağın numarasını biliyorsanız eğer detaylı evrak aramadan genel numaratöre numarayı yazıp arama yaptığınızda bulabilirsiniz. Numarayı bilmiyorsanız eğer evrağın konusunu ya da kimin üzerinde olduğunu ya da kimin imzaladığını biliyorsanız arama kriterlerine bu bilgilerden birini ya da bir kaçını girmeniz yeterli olacaktır. Onun dışında izlenmesi gereken yollar aşağıdaki resimde belirtilmiştir.

      EBYS ye ulaşmak için Tıklayınız.

  4. E - İmza İşlemleri keyboard_arrow_right
    1. E - İmza Nedir? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Dijital imza, elektronik dokümanları (Eposta, Ms Excel dosyası, Ms Word dosyası gibi) imzalamak için kullanılan ve bu elektronik dokümanı alan kişinin de, gönderen kişinin kim olduğuna emin olmasını ve güvenmesini sağlayan bir elektronik koddur.

      Doğal olarak dijital imza güvenilirliği şifrelenmiş olmasından kaynaklanır. Bu sistem, şifrelenmiş verileri gönderen bilgisayar ile bu şifrelemeyi çözebilen alıcı bilgisayar arasında çalışır. Gönderenin şifreleme işlemi ile alıcının doğrulama işlemi verinin güvenli bir kaynaktan geldiğini gösterir. Bu iki taraflı işlem dijital imzayı tamamlar.

      Elektronik imza, elle atılan ıslak imza gibi kullanılabildiği için, internette her türlü resmi işlemin, hem zamandan hem de kağıt israfından tasarruf edilerek ve elektronik ortamda arşivlenerek yürütülmesini sağlar. Elektronik imza, kamu kuruluşlarıyla yapılan işlemlerde, bankacılık ve sigortacılık işlemlerinde, E-devlet, E-iş ve E-ticaret uygulamalarında, elektronik posta ve kanun kapsamındaki hukuki işlemlerde kullanılabilir. Elektronik imza ile imzalanmış herhangi bir belge bilgisayar ortamında arşivlendiğinden bulunması için zaman harcanmayacaktır. Böylece depolama maliyetleri de yok denecek kadar az olacaktır.

    2. Kimlere E - İmza Verilir? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemiz yalnızca yönetici pozisyonundaki personellere E-imza vermektedir.

    3. E - İmza Başvurusunu Nasıl Yaparım? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      E-imza almak isteyen idari görevli kişi Bilgi İşlem Daire Başkanlığına EBYS üzerinden üst yazı ile başvurmalıdır. Kişiden gerekli bilgiler alındıktan sonra E-imza alacak kişinin kurumsal E-postasına bir başvuru linki gelecektir.  Bu başvuru linkindeki gerekli yerleri doldurup ıslak imza ile imzaladıktan sonra imzalı evrağı Bilgi İşlem Daire Başkanlığına teslim etmelidir. 

      EBYS ye girmek için Tıklayınız.

    4. E - İmzamı Aldım Ne Yapmalıyım? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Sertifikanızı kuryeden teslim aldıktan sonra izlenmesi gereken adımlar  "http://www.kamusm.gov.tr/islemler/sertifikami_aldim_ne_yapmaliyim/" adresinde açık ve net bir şekilde adım adım tarif edilmiştir. İlglili sayfaya giriş yaptığınızda ilk yapmanız gereken 1.Adımın hemen üstünde Mavi alanda yer alan Mini Kart Okuyucu tipinize uygun sekmeyi seçmeniz ve aşağısında listelenen adımları takip ederek Sertifikanızı kullanıma hazır hale getirebilirsiniz.

    5. E - İmza Kurulum Aşamaları Nelerdir? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      1-) İlk önce bilgisayarınızın işletim sistemi ve işletim sisteminin 32 mi 64 bit mi olduğunu öğreniniz.

       

      2-) AKİS Akıllı KART'da yer alan Nitelikli Elektronik Sertifikanın yüklü olduğu çipli parça işaretliyerlerinden dikkatlice çıkararak, flash bellek görünümündeki KART OKUYUCU'ya takınız.

      3-) http://www.kamusm.gov.tr/islemler/surucu_yukleme_servisi/  adresinde işletim sistemini seçerek akıllı kart ve kart okuyucu olmak üzere 2 adet sürücüyü indirip kurulum işlemini tamamlayınız.

      4-) https://nesbireysel.kamusm.gov.tr/nb.go adresine gidip Şifreli Giriş'i tıklayın.

      Güvenlik Sözcüğü: E-imza başvuru formunda yazmış olduğunuz kelimedir.

      Güvenlik Sözcüğünü bilmiyorsanız Güvenlik Sözcüğümü Unuttum seçeneğini tıkladığınızda E-imza başvuru formunda belirtmiş olduğunuz E-posta adresinize gelen linke tıklamanız yeterlidir.

      5-)-Giriş yaptığınızda SMS Onay Ekranı karşınıza gelir.

      Burada yazan cep telefonu numarasına onay kodu gelecektir. (Mesajın gönderilmesi için Onay düğmesine tıklayınız.) 
      -Cep telefonunuza gelen onay kodunu yazdıktan sonra açılan pencereden PIN / PUK Bilgisi butonunu tıklayarak pin kodunu görüp bilgisayarınıza kaydedebilirsiniz. 
      -PIN kodunuz E-imza Kullanım Şifrenizdir. PIN bilgisinin güvenli olarak muhafaza edilmesi E-imza sahibinin sorumluluğundadır.

    6. E - İmza Pin Kodu / Şifremi Unuttum / 3 Kez Yanlış Girdim Ne Yapmalıyım? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Eğer E-imzanızın pin kodunu unuttuysanız, veya 3 kez yanlış girdiyseniz aşağıdaki işlemleri sırası ile gerçekleştiriniz.

      http://www.kamusm.gov.tr adresine gidiniz. 

      ÖNEMLİ !! Kilit çözme işlemi için sisteminizde yüklü olan java programının güncel olması ve E-imzanızın takılı olması gerekmektedir. 

       

       

      PIN kodunu 3 kez yanlış girdiğiniz takdirde Kilit Çözme menüsünden yeni PIN kodunu belirlemeniz gerekmektedir. 

    7. E - İmzamın Süresi Bitti / Bitmek Üzere Ne Yapmalıyım? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      E-imzanızın süresi bitmeden önce kurumsal E-posta adresinize bir yenileme linki gönderilecektir. Mail adresinize gelen bu linke tıklayarak istenen bilgileri girip E-imzanız ile onaylamalısınız. İşlemi sorunsuz şekilde bitirdiğinizde size kurye aracılığı ile Yeni E-imzanız gelecektir.

      Yeni gelen E-imzanız, Mevcut E-imzanızın bitiş süresinden sonra aktif olacağından yeni gelen E-imzanızı saklayınız.

      Eğer E-imzanızın süresi bitmiş ise gelen linkteki aynı işlemleri Islak İmza kullanarak yapmalısınız. Islak imza ile imzaladığınız belgeyi Bilgi İşlem Daire Başkanlığına teslim etmelisiniz. Yeni E-imzanız size ulaşana kadar imza işlemlerinizi ıslak imza ile yapmalısınız.

    8. Chrome İnternet Tarayıcısında E - İmza Sorunu Nasıl Giderilir? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Google Chrome tarayıcısında E-imza atamama sorunu çözülmüştür. E-imza işlemlerini yapabilmek için aşağıda belirtilen aşamaları tek tek uygulayarak Chrome üzerinden E-imza işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

      Aşamalar:

      1. Paraf veya imzanıza gelen evrakın üzerine tıkladıktan sonra açılan sayfada “Parafla” veya “İmzala” butonuna basınız. Butona bastıktan sonra karşınıza aşağıdaki ekran gelecektir. “Kur” düğmesine tıklayarak E-imza işlemini yapmak için gerekli olan eklentiyi kurmaya başlayınız. 

      2. “Kur” düğmesine bastıktan sonra karşınıza gelen aşağıdaki ekranda “İleri” butonuna tıklayınız.

         

      3. İleri butonuna bastıktan sonra karşınıza gelen aşağıdaki ekranda tekrar “İleri” butonuna basınız.

        

      4. İleri butonuna bastıktan sonra karşınıza gelen aşağıdaki ekranda “Yükle” butonuna basınız.

      5. Yükle butonuna bastıktan sonra karşınıza gelen aşağıdaki ekranda “Close” butonuna basarak yükleme işlemini tamamlayınız.

      Önemli Not: Yükleme işlemini başarılı bir şekilde tamamladıktan sonra Chrome tarayıcınızı kapatıp tekrar başlatınız. Böylece Chrome tarayıcısında E-imza işlemlerini başarılı bir şekilde yapabilirsiniz.

    9. Mozilla Firefox İnternet Tarayıcısında E - İmza Sorunu Nasıl Giderilir? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Mozilla Firefox 52 sürümü itibariyle java desteğini kaldırmış olduğundan E-imza işlemleri yapılamamaktadır. “Envision Client Service” eklentisi yükleyerek ve aşağıdaki işlemleri uygulayarak Mozilla Firefox’un 52 ve üstü sürümlerinde E-imza atma işlemi başarılı bir şekilde yapılmaktadır.

      Mozilla Firefox 52 ve üstü sürümlerde E-imza atabilmek için aşağıdaki adımları sırasıyla takip ediniz. Öncelikle;

      1. Mozilla firefox tarayıcısını açınız.

      2. Tarayıcıyı açtıktan sonra kullanmakta olduğunuz sürümü kontrol ediniz. Sürüm kontrol etme işlemi aşağıda gösterilmiştir. İlk olarak resimde görüldüğü gibi sağ üstte bulunan ve resimde 1.Adımla gösterilen butonuna basınız. Daha sonra açılan menünün altında bulunan ve resimde 2.Adımla gösterilen Yardım butonuna tıklayınız. Daha sonra resimde 3.Adımla gösterilen Firefox Hakkında butonuna basınız.

       

       Karşınıza açılan ekranda kullanmakta olduğunuz Mozilla Firefox tarayıcısının sürümünü görebilirsiniz.

      Eğer kullanmakta olduğunuz sürüm 52 ve üstü ise aşağıdaki işlemlere devam ediniz.

      3. Adres çubuğuna about:config yazınız ve ENTER tuşuna basınız. Aşağıdaki ekran karşınıza gelecektir. Açılan ekranda aşağıda bulunan “Riski Kabul Ediyorum” butonuna tıklayınız.

       

      4. Butona bastıktan sonra konfigürasyon değişikliği yapmak için karşınıza ekran açılacaktır. Açılan ekranda aşağıda görüldüğü gibi “network.websocket.allowInsecureFromHTTPS” değerini bulunuz.

        

      Bu değerde “False” üzerine çift tıklayınız ve aşağıda gösterilen ayarı yapınız. Yeni değer “True” olacaktır.

      Daha sonra Mozilla Firefox tarayıcınızı yeniden başlatınız. Bu şekilde 52 ve üstü sürümlerde E-imza işlemini gerçekleştirebilirsiniz.

       

      Mozilla Firefox tarayıcısında Envision Client kurulumu aşağıda anlatılmıştır.

      Aşamalar:

      1. Paraf veya imzanıza gelen evrakın üzerine tıkladıktan sonra açılan sayfada “Parafla” veya “İmzala” butonuna basınız. Butona bastıktan sonra karşınıza aşağıdaki ekran gelecektir. “Kur” düğmesine tıklayarak E-imza işlemini yapmak için gerekli olan eklentiyi kurmaya başlayınız.

      2. “Kur” düğmesine bastıktan sonra karşınıza gelen aşağıdaki ekranda “İleri” butonuna tıklayınız.

       

      3. İleri butonuna bastıktan sonra karşınıza gelen aşağıdaki ekranda tekrar “İleri” butonuna basınız.

        

      4. İleri butonuna bastıktan sonra karşınıza gelen aşağıdaki ekranda “Yükle” butonuna basınız.

        

      5. Yükle butonuna bastıktan sonra karşınıza gelen aşağıdaki ekranda “Close” butonuna basarak yükleme işlemini tamamlayınız. Önemli Not: Yükleme işlemini başarılı bir şekilde tamamladıktan sonra Mozilla Firefox tarayıcınızı kapatıp tekrar başlatınız. Böylece Mozilla Firefox tarayıcısında E-imza işlemlerini başarılı bir şekilde yapabilirsiniz.

        

  5. E - Posta İşlemleri keyboard_arrow_right
    1. Akademik / İdari Personeller İçin Kurumsal E - Posta Hizmeti Var Mı? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemiz tarafından tüm Akademik ve İdari Personeller için göreve başladıklarında bir adet Kurumsal E-posta Hesabı açılmaktadır.

    2. Öğrenciler İçin Kurumsal E - Posta Hizmeti Var Mı? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemiz öğrenciler için Kurumsal E-posta Hizmeti sağlamamaktadır.

    3. Kurumsal E - Posta Adresimin İsmini Nasıl Değiştirebilirim? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Mevcut Kurumsal E-posta Adresinizin ismini değiştirmek için Bilgi İşlem Daire Başkanlığına EBYS üzerinden üst yazı ile değişiklik talebinizi iletmeniz yeterli olacaktır.

      EBYS ye girmek için Tıklayın.

    4. Kurumsal E - Posta Hesabımda Depolama Kotası Var Mıdır? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemizin tüm Akademik ve İdari Personeller için verdiği Kurumsal E-posta Hesabında 1000 MB lık depolama kotası bulunmaktadır. Bu kota dolduğunda yeni E-posta almak ve göndermekte sorunlar yaşayabilirsiniz. Bu sorunları yaşamamak için Kurumsal E-posta Hesabınızdaki gereksiz ve eski maillerinizi düzenli olarak silmeniz gerekir.

    5. Kurumsal E - Posta Hesabım Bloke Oldu, Ne Yapmalıyım? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Kurumsal E-posta Hesabınıza ya da EBYS ye giriş yaparken şifrenizi 3 kez üst üste hatalı girmeniz halinde Kurumsal E-posta Hesabınız bloke olur. Hesabınızı aktif hale getirmek için Bilgi İşlem Daire Başkanlığına başvurmanız yeterli olacaktır.

    6. Kurumsal E - Posta Hesabımın Şifresini Nasıl Değiştirebilirim keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Mevcut Kurumsal E-posta Adresinizin şifresini değiştirmek için ilgili sayfada gerekli bilgileri doldurarark kendinize yeni şifre oluşturabilirsiniz.

      Kurumsal E-posta Adresinizin şifresini değiştirmek için Tıklayınız.

    7. Yeni Kurumsal E - Posta Hesabı Almak İstiyorum. Ne Yapmalıyım? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemiz tüm Akademik ve İdari Personeller için göreve başladıklarında bir adet Kurumsal E-posta Hesabı açmaktadır. Üniversitemiz personellerine İkinci bir Kurumsal E-posta Hesabı açmamaktadır.

  6. İnternet İşlemleri keyboard_arrow_right
    1. Eduroam Hizmeti Nedir, Nasıl Yararlanabilirim? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Eduroam, Education Roaming (Eğitim Gezintisi) kelimelerinin kısaltmasıdır. RADIUS tabanlı altyapı üzerinden 802.1x güvenlik standartlarını kullanarak, eduroam üyesi kurumların kullanıcılarının diğer eğitim kurumlarında da sorunsuzca ağ kullanımını amaçlamaktadır.

      EDUROAM Hizmeti hakkında detaylı bilgi için Tıklayınız.

    2. İnternete Giremiyorum, Ne Yapmalıyım? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Diğer odalarda internete bağlanabiliyorlar mı kontrol edin.

      Bilgisayar ekranının sağ alt köşesinde bulunan bağlantı simgesi veya Başlat | Denetim Masası | Ağ Bağlantıları simgesini tıkladığınızda, ÇARPI (X) işareti le karşılaşıyorsanız ağ bağlantı kablonuzu kontrol edin.

      Bilgisayarınızın arkasındaki Ethernet kablosunun ışığı yanıyor mu kontrol edin. Ağ bağlantı kablonuz takılı olmayabilir.

      Eğer bütün bu işlemlerde sorun yoksa ağ ayarların girin.

      Başlat | Denetim Masası | Ağ Bağlantıları | Yerel Ağ Bağlantısı simgesine sağ tıklayıp özellikler bölümüne girdikten sonra TCP/IP özellikleri bölümünden otomatik olarak IP adresi alıp almadığınızı kontrol edin.

      Sorununuz devam eder ise ETYS (Elektronik Talep Yönetim Sistemi)' ye girerek sorununuzla ilgili Talep Formunu doldurmanız halinde sorununuzla ilgili Bilgi İşlem Daire Başkanlığı en yakın zamanda çalışma başlatacaktır.

      ETYS ye ulaşmak İçin Tıklayın.

    3. VPN Nedir, VPN Bağlantısını Nasıl Yararlanabilirim? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      VPNVirtual Private Network (Sanal Özel Ağ) teriminin kısaltılmış halidir ve en temel anlamıyla internete başka bir IP adresi üzerinden bağlanmanızı sağlayan hizmettir. VPN, bağlantınızı güvenli hale getirir ve herhangi bir ağa bağlanırken sizin bağlantınızı şifreler ve kimliğinizin bulunamamasını sağlar.

      Aynı zamanda, Üniversitemize uygun VPN ayarları yapılarak Üniversitemizdeki bazı kurumsal işlerinizi, kurumda değilkende yapabilmeniz mümkündür.   

      VPN Hizmeti ve ayarları hakkında detaylı bilgi için Tıklayınız.

    4. Bilgisayar ve İnternet Kullanıcılarımız İçin Temel Tedbirler keyboard_arrow_right
      Cevap :

      - Bilgisayarların güvenlik duvarları ve  ağ paylaşımlarının kapatılması, paylaşım yapılırsa da yapılan paylaşımlardan haberdar olunmalı edilmelidir.

      - Bilgisayarların oturumunun devamlı açık tutulmaması ve   her bilgisayar başından ayrılmalarda oturumun kapatılmasına özen gösterilmelidir. Bilgisayarınızı kilitlemek için klavyenizde (Windows + L) tuş kombinasyonunu kullanabilirsiniz.

      - Bilgisayar sahipleri  bilgisayarlarını izinsiz kullanımını engellemek için gereken fiziksel  tedbirleri almalıdırlar. (odayı kilitlemek, ekran koruyucu vb.)

      - Gerek bilgisayar kullanıcı ile ilgili gerek diğer şifrelerinizi;

      - Bilgisayarınıza veya tarayıcınıza kaydetmeyiniz. 

      - Önemli şifrelerinizi mail hesabınızda saklamayınız, mail hesabınızın da hacklenebileceğini unutmayınız!

      - Şifrelerinizi kağıtlara yazıp masanıza yapıştırmayınız.

      - Başka kişilerle paylaşmayınız.

      - Zimmetinizde olan her türlü bilgisayarın kontrolünü  belirttiğimiz maddeler ışığında sağlamalısınız .

      - Internet kullanımınızda şüpheli sitelere girmeyiniz, kişisel  güvenlik  duvarınızın  imkanlarından faydalanınız.

      - Bilgisayarınızda virüs kontrolünü saylayan bir yazılım kullanınız.

      - Kurumunuzda veya internet ortamında adınıza tanımlı sanal bilgisayar vb. unsurlar için de gereken güvenlik önlemlerini alınız.    

  7. Konaklama keyboard_arrow_right
    1. Öğrenci Yurdu Olanakları Nelerdir? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Bitlis şehrimizde devlet ve özel olmak üzere yurt imkanları bulunmaktadır.

      Yurtlara ulaşmak için Tıklayınız.

    2. Üniversitemizde Konuk Evi Var Mıdır? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemize ait Rahva Kampüs Yerleşkesi içerisinde herkesin yararlanabileceği Yahya Eren Konuk Evi bulunmaktadır.

      Yahya Eren Konuk Evine ulaşmak için Tıklayınız.

    3. Bitlis 'te Diğer Konaklama İmkanları Nelerdir? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Bitlis ’te konaklama imkanları; polis evi, öğretmen evi ve oteller dir.

  8. Lisanslı Yazılımlar keyboard_arrow_right
    1. Antivirüs Programı Hakkında keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemizin lisanlı antivirüs programı, bilgisayarınızda kurulu olduğu sürece bilgisayarını korur.

      Ancak hiç bir antivirüs programı bilgisayarınız virüslerden korumak için kesin çözüm olmadığınıda bilmelisiniz. Kişisel olarak bilgisayarınızda ve internette yapılan işlemlerde dikkatli olmak gerekir.

      - Bilmediğimiz ya da güzenmediğimiz sitelere girmemeliyiz. 

      - Bilmediğimiz ya da güvenmediğimiz programları çalıştırmamalıyız.

    2. Üniversitemizin Lisanslı Yazılımları Nelerdir? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemizin Lisanslı Yazılımları hakkında bilgi almak için Bilgi İşlem Daire Başkamığı ile İletişime geçiniz.

      Bilgi İşlem Daire Başkanlığına ulaşmak için Tıklayınız.

  9. Öğrenci İşlemleri keyboard_arrow_right
    1. Akademik Takvime Nereden Ulaşabilirim? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemizin akademik takvimini görmek için Tıklayınız.

    2. Öğrenciler İçin E-posta Hizmeti Var Mı? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemiz öğrenciler için E-Posta Hizmeti sağlamamaktadır.

    3. Üniversite Kütüphanesinin Çalışma Saatleri Nedir? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemizin Kampüs alanı içerisinde bir adet kütüphanesi mevcuttur.

      Kütüphanenin çalışma saatleri aşağıdaki gibidir.

      Pazartesi - Cuma: 08:00 - 20:00

      Kütüphane ile ilgili daha detaylı bilgi için Tıklayınız.

    4. Üniversitemiz Engelli Öğrenciler İçin Ne Gibi İmkanlar Sağlıyor? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemizde rektörlüğümüze bağlı Engelli Öğrenci Birimi bulunmaktadır.

      Birimin amacı; üniversitemizdeki engelli öğrencilerimizin öğrenimleri, kampüs ve yurt yaşamları sırasında engelleri nedeniyle karşılaşacakları zorlukları en aza indirmek ve engellerin ortadan kaldırılmasında ilgili taraflar arasında işbirliği sağlamaktır.

      Daha detaylı bilgi için Tıklayınız.

    5. Üniversitemizde Uzaktan Eğitim Merkezi ( UZEM ) Var Mı? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemizde Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi bulunmaktadır.

      UZEM' e ulaşmak için Tıklayınız.

    6. Üniversitemizde Yaz Okulu İmkanı Var Mı? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemiz öğrencileri için Yaz Okulu imkanı vardır. 

    7. Üniversitemizde Yüksek Lisans Doktora Olanakları Var Mı? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemizde Fen Bilimleri Enstitüsü ve Sosyal Bilimler Enstitüsü bulunmaktadır.

      Bu Enstitüde çeşitli bölümlerde yüksek lisans ve doktora imkanları bulunmaktadır.

      Fen Bilimleri Enstitüsü için Tıklayınız.

      Sosyal Bilimler Enstitüsü için Tıklayınız.

    8. Üniversitemizde Kaç Adet Yerleşke Alanı Vardır? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemizde 1 merkez yerleşke ve 5 Meslek Yüksekokulu yerleşkesi bulunmaktadır.

      - Merkez Kampüs                               Rahva Yerleşkesi  Bitlis Merkez

      - Teknik ve Sosyal Bilimler MYO        Hüsrevpaşa Yerleşkesi

      - Adilcevaz MYO                                Adilcevaz Yerleşkesi

      - Ahlat MYO                                       Ahlat Yerleşkesi 

      - Tatvan MYO                                    Tatvan Yerleşkesi

      - Güroymak MYO                              Güroymak Yerleşkesi

    9. Üniversitemizde Öğrenci Kulüpleri Var Mı? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemizde öğrencilerimiz için birçok öğrenci kulübü bulunmaktadır.

      Detaylı bilgi için Tıklayınız.

    10. Üniversitemizde Özel Yetenek Sınavı İle Öğrenci Alan Bölümler Nelerdir? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemizde Özel Yetenek Sınavı ile Öğrenci alan Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu  Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümü vardır.

      BESYO ya ulaşmak için Tıklayınız.

    11. Üniversitemizde Sosyal Faaliyetler ve Spor İmkanları Nelerdir? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemizdeki sosyal faaliyetler ve spor imkanları için Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ( SKS ) na başvurabilirsiniz.

      Detaylı bilgi için Tıklayınız.

    12. Üniversitemizin Burs İmkanları Nelerdir? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Öğrenciler için sağlanan bazı burslar aşağıdadır:

      Eren Holding Bursu

      BETAV Bursu

      Sadullah Gencer Bursu

      Başbakanlık Bursu

    13. Üniversitemizin Tanıtımı İle İlgili Bir Kaynak Var Mıdır? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemizin internet sayfasında ÜNİVERSİTEMİZ başlığı altında tanıtım kataloğumuz ve tanıtım filmimiz mevcuttur.

      Tanıtım Katoloğuna ulaşmak için Tıklayınız.

      Üniversitemizin anasayfasına ulaşmak için Tıklayınız.

    14. Üniversitemizin Yabancı Dil Olanakları Nelerdir? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemizin yabancı dil olanakları ile detaylı bilgi için Tıklayınız.

  10. Personel İşlemleri keyboard_arrow_right
    1. Bilgisayar Talep Etmek İstiyorum, Ne Yapmalıyım? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Bilgisayar talebinizi, çalıştığınız birimden Bilgi İşlem Daire Başkanlığına EBYS üzerinden üst yazı ile bildirebilirsiniz.

      EBYS ye ulaşmak için Tıklayınız.

    2. Bilgisayarıma Format Attırmak İstiyorum, Ne Yapmalıyım? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemizin Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, görev tanımı içerisinde olan arıza bildirimleri için Elektronik Talep Sistemini (ETYS) hazırlamıştır. Bilgisayarınızla ilgili talebinizi açıklayan yazıyı ETYS den ilgili formu doldurarak bildirebilirsiniz.

      ETYS ye ulaşmak için Tıklayınız.

    3. Bilgisayarımda Arıza Var, Ne Yapmalıyım? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemizin Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, görev tanımı içerisinde olan arıza bildirimleri için Elektronik Talep Sistemini (ETYS)  hazırlamıştır. Bilgisayarınızdaki arızayı açıklayan yazıyı ETYS den ilgili formu doldurarak bildirebilirsiniz.

      ETYS ye ulaşmak için Tıklayınız.

    4. İp Telefonumda Sorun Var Ne Yapmalıyım? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemizin Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, görev tanımı içerisinde olan arıza bildirimleri için Elektronik Talep Sistemini (ETYS) hazırlamıştır. İP Telefonunuzdaki arızayı açıklayan yazıyı ETYS den ilgili formu doldurarak bildirebilirsiniz.

      ETYS ye ulaşmak için Tıklayınız.

    5. İp Telefon Talep Etmek İtiyorum, Ne Yapmalıyım? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      İP telefon talebinizi, çalıştığınız birimden Bilgi İşlem Daire Başkanlığına EBYS üzerinden üst yazı ile bildirebilirsiniz.

      EBYS ye ulaşmak için Tıklayınız.

    6. Üniversitemizden Sms Bildirimleri Almak İstiyorum, Ne Yapmalıyım? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemizden SMS Bildirimleri almak için MyWeb'de kayıtlı GSM numaranızın güncel numaranız olması yeterlidir.

      GSM numaranızın güncellemek için Tıklayınız.

    7. Üniversitenin Sistemlerinde Kullandığım Şifremi Değiştirmek İstiyorum, Ne Yapmalıyım? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemizin sistemlerinde kullandığınız şifrenizi Üniversitemizin Şifremi Unuttum sayfasından değiştirebilirsiniz.

      Üniversitemizin Şifremi Unuttum sayfasına ulaşmak için Tıklayınız.

      Şifrenizi değiştirirken lütfen aşağıdaki bilgileri dikkate alınız.

      Şifreniz aşağıdakileri içerebilir:

      - En az 8 karakter

      - Rakam

      - Küçük Harf

      - Büyük Harf

      - Özel Karakterler (  = _ . ! # % & / ] [  } { -  +  $ )

      Şifreniz aşağıdakileri içeremez:

      -Kişisel Bilgiler: Ad, Soyad, Kullanıcı Adı (E-posta), Cep Telefon Numarası, Dahili Numara, Kurum Sicil Numarası

      - Ardışık Sayıları (123, 321, 789, 987 vb)

      - Aynı Sayı Grubu (000, 111, 222, 333 vb)

    8. MyWeb 'deki Bilgilerimi Güncellemek İstiyorum, Ne Yapmalıyım? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemiz Giriş Panelinden giriş yaparak bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz.

      Üniversitemizin Giriş Paneline Ulaşmak için Tıklayınız.

    9. MyWeb 'de Kayıtlı Gsm Numaramı Değiştirmek İstiyorum, Ne Yapmalıyım? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemiz Giriş Panelinden giriş yaparak GSM numaranızı güncelleyebilirsiniz.

      Üniversitemizin Giriş Paneline Ulaşmak için Tıklayınız.

    10. MyWeb 'de Kayıtlı Profil Fotoğrafımı Değiştirmek İstiyorum, Ne Yapmalıyım? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemizin MyWeb Sayfasına giriş yaparak profil fotoğrafınızı güncelleyebilirsiniz.

      Üniversitemizin MyWeb Sayfasına Ulaşmak için Tıklayınız.

       

    11. Personel Kimlik Kartımı Nasıl Alabilirim? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Personel kimlik kartınızı almak için Personel Daire Başkanlığının sayfasında Formlar kısmından Personel Kimlik Kartı Başvuru Formunu bilgisayarınıza indirdikten sonra gerekli bilgileri doldurarak Personel Daire Başkanlığına başvurmalısınız.

      Personel Daire Başkanlığı sayfasına ulaşmak için Tıklayınız.

    12. Personel Kimlik Kartım Çalışmıyor, Ne Yapmalıyım? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Personel kimlik kartlarınızla ilgili teknik bir sorun yaşarsanız personel kartınızla birlikte Bilgi İşlem Daire Başkanlığına başvurmalısınız.

    13. Personel Kimlik Kartımı Nasıl Yeniletebilirim? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Personel kimlik kartınızı yeniletebilmek için Personel DaireBaşkanlığı sayfasının Formlar kısmından Personel Kimlik Kartı Başvuru Formunu bilgisayarınıza indirdikten sonra gerekli bilgileri doldurarak Personel Daire Başkanlığına başvurmalısınız.

      Personel Daire Başkanlığı safasına ulaşmak için Tıklayınız.

  11. Ulaşım keyboard_arrow_right
    1. Üniversite İle Nasıl İletişime Geçerim? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Bitlis Eren Üniversitesine birçok yolla ulaşmak mümkündür. Daha detaylı bilgi için Tıklayınız.

    2. Üniversiteye Ulaşım İmkanları Nelerdir? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemize Birtlis Merkezden her 15 dakikada bir hareket eden şehir için otobüslerle ulaşmak mümkündür.

      Üniversitemiz şehirler arası otobüslerin gidiş-geliş güzargahı üzerindedir.

      Ulaşımla ilgili daha detaylı bilgi için Tıklayınız.

    3. Üniversitemizin Servis İmkanı Var Mıdır? keyboard_arrow_right
      Cevap :

      Üniversitemiz, Bitlis Merkezde ikamet eden tüm akademik ve idari personeller için ücretsiz servis hizmeti sağlamaktadır.



Okunma : 8745
arrow_upward
ok